matrix3d()
- Data publikacji
- Ostatnio edytowano
Przeznaczenie funkcji matrix3d()
Za pomocą funkcji matrix3d() możemy wykonać dowolne dostępne przekształcenie lub przekształcenia w przestrzeni 3D wykorzystując do tego celu tylko jedną funkcję.
Parametry funkcji matrix3d()
- Przykładowe zapisy
-
matrix3d(1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 125, 75, 50, 1)matrix3d(0.5, 0, 0, 0, 0, 0.5, 0, 0, 0, 0, 0.5, 0, 0, 0, 0, 1)matrix3d(0.5, 0, 0, 0, 0, 0.5, 0, 0, 0, 0, 0.5, 0, 125, 75, 50, 1)
- x1
-
Parametr
x1jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrx1jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - x2
-
Parametr
x2jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrx2jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - x3
-
Parametr
x3jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrx3jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - wx
-
Parametr
wxjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrwxjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - y1
-
Parametr
y1jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametry1jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - y2
-
Parametr
y2jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametry2jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - y3
-
Parametr
y3jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametry3jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - wy
-
Parametr
wyjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrwyjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - z1
-
Parametr
z1jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrz1jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - z2
-
Parametr
z2jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrz2jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - z3
-
Parametr
z3jest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrz3jest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - wz
-
Parametr
wzjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrwzjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - tx
-
Parametr
txjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrtxjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - ty
-
Parametr
tyjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrtyjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - tz
-
Parametr
tzjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrtzjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D. - w
-
Parametr
wjest wymaganym parametrem funkcjimatrix3d(). Parametrwjest jednym z szesnastu parametrów funkcjimatrix3d(), za pomocą której możemy wykonać interesujące nas przekształcenie w przestrzeni 3D.
Występowanie funkcji matrix3d()
Przykład funkcji matrix3d()
transform:perspective(300px) matrix3d(0.7071067, 0, -0.7071067, 0, 0, 1, 0, 0, 0.7071067, 0, 0.7071067, 0, 0, 0, 0, 1);
Przykładowy element "div" został obrócony w domyślnym kierunku o kąt 45 stopni względem pionowej osi Y, ponieważ do wspomnianego elementu "div" została dodana właściwość "transform" wraz z kombinacją wartości zawierającą między innymi funkcję "matrix3d()", w której to funkcji zostały użyte następujące wartości: "0.7071067, 0, -0.7071067, 0, 0, 1, 0, 0, 0.7071067, 0, 0.7071067, 0, 0, 0, 0, 1".
Kod źródłowy przykładu
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Darmowy Kurs CSS</title>
<style>
html {
font-size:16px;
font-family:Helvetica, sans-serif;
}
div {
transform:perspective(300px) matrix3d(0.7071067, 0, -0.7071067, 0, 0, 1, 0, 0, 0.7071067, 0, 0.7071067, 0, 0, 0, 0, 1);
margin:0 auto;
width:300px;
height:120px;
font-size:1.3em;
background-color:#7DCDE8;
}
</style>
</head>
<body>
<div>div</div>
</body>
</html>
Interpretacja funkcji matrix3d()

-
tak

-
tak

-
tak

-
tak

-
tak, lecz od wersji 10

-
tak
Zobacz więcej informacji o interpretacji funkcji matrix3d().